divendres, 13 de març del 2009

Des-socialització

Avui no tenia pensat fer cap entrada però he trobat casualment aquest escrit a Vilaweb i m'ha deixat tocada:
La des-socialització a l'escola.

Un fragment:
L'escola per una banda obliga als nens a relacionar-se amb qui no volen. Per una altre, els hi impedeix en moltes ocasions de relacionar-se amb qui desitgen. Això no enriqueix, sinó que dificulta i empobreix la socialització.
Si a això afegim el fet que les relacions a l'escola estan marcades per la tensió (tensió institucional, tensió del professorat, tensió entre alumnes), no podem menys que concloure que la socialització no és pas un dels atributs positius de l'escola.

3 comentaris:

  1. Doncs sí que ho és, d'interessant.

    Jo crec que tot té avantatges i desavantatges. El fet d'haver d'estar molts pot enriquir i aporta coses que la meva filla es perdrà (en guanyarà unes altres però no aquestes) i també pot ser una experiència no tan positiva. Fins i tot sabem que hi ha nens que pateixen molt a l'escola.

    El mateix no pot ser igual de bo per tots i en tots moments.

    Quan hi ha problemes amb un fill i amb l'altre tot va bé, algú diu: si els vaig criar igual!! Pot ser és per això, potser cada un requeria una manera diferent.

    No és pot veure només una cara de la socialització a l'escola, la dels companys compartint, jugant al pati, rient a la sortida,...també hi ha nens que per a ells haver d'estar amb tants nens és un excés d'estímul i una font de malestar.

    Gràcies per compartir. Potser ho posi jo també, si no tens inconvenient.

    ResponElimina
  2. Sí, suposo que tot te aventatges i inconvenients. Depén també del nen, de les circumstàncies... la situació ideal no existeix. De totes maneres per mi suposa un xoc, jo vaig tenir una molt bona experiència escolar a EGB. Suposo que per la meva experiència jo tenia una imatge molt idealitzada de l'escola. També he de dir que la meva no era una escola mixta, només nenes. I la violència física d'alguns nens jo no l'havia conegut en directe fins que he tingut la oportunitat de veure "l'hora del pati" tenint ja els meus fills. Però vaja, no és només un tema de violència física, és més complex. Tot plegat, amb cada cosa que vaig descobrint, m'ha anat trencant els esquemes i clar, em genera certa inquietud.
    No hi tinc inconvenient en que posis l'entrada, és clar. Si de cas l'inconvenient el podria tenir l'autor de l'escrit, però jo suposo que citant la font no hi ha problema, oi?

    ResponElimina